Figyelnek-e Téged a mobilodon keresztül?

Nos, ez egy nagyon érdekes kérdés.

A napokban egy kollégámmal Kínait ebédeltünk, és arról beszéltünk, hogy a Mázsa tér környékén „igazi” Kínai kaját lehet venni és el kellene oda menni.

Majd hozzá tettem, hogy egy jó Pekingi kacsát szívesen megennék.

Rá két napra szembejön velem egy hirdetés, hogy hol is ehetek itt Budapesten jó Pekingi kacsát.

Nos, mit ne mondjak meglepődtem, mert nem kerestem rá a receptre, sem a Kínai éttermekre.

Mindenképp fura.

 cropped-bigbrother1.jpg

Aztán egy ügyfelem meséli, hogy megismerkedett két cégvezetővel. Kb. 30 percig beszélgettek.

Kb. egy óra múlva a Facebook ezt a két embert dobta fel neki mint lehetséges ismerőst.

Azóta az Instán még két hasonló esetem volt, de már meg sem lepődtem.

Minden esetre, ha figyel is a mobil, akkor elég intelligens rendszert kellett összehozniuk.

Kell, hogy ki mondjam a kulcsszavakat, kell, hogy valaki hirdessen ezzel a kulcsszóval és kell, hogy legyen ilyen aktív hirdetés. Egyszerűbb dolguk van, ha rá keresek, de ez köztudott, és már jó pár éve fut.

Az viszont, hogy egy beszélgetés után adja be a reklámot, az elgondolkodtató.

Több mint elgondolkodtató...

Hivatalosan nem hiszem, hogy egy ilyet bármelyik nagy tech cég el/beismerne, de ott van az üzleti titkok kérdése.

Lehet, hogy rövidesen el fog jönni az idő, amikor úgy fogunk tárgyalni, hogy a mobiljainkat a szobán kívül fogjuk hagyni.

Hogy a címben feltett kérdésemet megválaszoljam; Nem tudom, hogy megfigyelnek-e, de gyanús a dolog.