Ha nem adod el magad, nem vesznek meg

meg valószínűleg mást sem... legalábbis tőled nem.

5. ökölszabály:

Kiknek szól? Értékesítők, értékesítési vezetők, területi képviselők.

Régi közhely, hogy akkor, amikor eladsz/értékesítesz az ügyfél elsőként TÉGED fog megvenni.

 Ehhez pedig neked, el kell adnod magad.

fingers-greeting-hand-52716.jpg

 Jó pár alkalommal már előre megvesznek, de az esetek nagy többségében el kell adnod megad.

 Ezt eddig is tudtad.

 Ha párkapcsolatban élsz, házas vagy, esetleg házas voltál, akkor volt már rá példa, hogy sikeresen eladtad magad.

 Sőt egy futókaland egy rövid, gyors pásztoróra egy ismeretlennel és sikeres eladásnak számít. Persze itt felmerül az ár/értékarány kérdése (mondjuk házasság esetén meg főleg), de tekintve a befektetett időt lehet, hogy elégedett vagy.

 Pár éve nagyon az online értékesítés felé kezdett elmozdulni a piac és az út, amit el kezdtek kitaposni, egyre szélesebb.

 Manapság azt látni, hogy a nagyobb cégek, főleg akkor amikor a lakosságot próbálják kiszolgálni, akkor egyre inkább az online felé mozdulnak el és lehetőleg intézz el mindent otthonról a géped elől, vagy a mobilodról bárhonnan, ahol van wifi vagy térerő.

 De ez nem egy személyes, a másikkal törődő eladás és nehezen tudod eladni magad, és az inkább már a marketing területe.

 Egyszerűen a nagyobb cégek hoztak egy döntést, felépítettek rá egy stratégiát, adnak egy választékot és ebbe belekényszerítik az ügyfeleiket.

 Jó példa erre a mobil vagy internetszolgáltatók ezen stratégiája.

 Sokaknak nem is tetszik ez a hozzáállás.

 Az elmúlt két évben egyre többen keresnek meg azzal, hogy érdekelne az értékesítés, vagy a marketing fejlesztése, de csak akkor, ha az nem online, mert az már könyökükön jön ki.  Ők azt akarják, hogy az értékesítőik ismét adják el magukat, meg a terméket/szolgáltatást is.

 Amikor tréningeket tartok cégeknek, rendszeresen felmerül ez a téma, és a 30 fölötti korosztály az online irányt nem annyira kedveli.

 A fiatalabb korosztálynak ez nem jelent gondot, ők elég jól elboldogulnak a net nyújtotta lehetőségekkel. Ahogy látom, nagyon ügyesek és rengeteg időt takarítanak meg az online vásárlásaikkal, ügyintézésekkel, de amikor személyesen kell elintézni valamit, akkor az valahogy nem olyan komfortos érzés nekik.

 De ahogy fentebb írtam ez az online vonal jelenleg főleg a B2C (cég és felhasználó között) vonalon él inkább. Nem kérdés, hogy bővülni fog ez az értékesítési vonal.

 Egy üzletnél főleg, ha B2B (cég és cég között) ez egy nagyon fontos pont, hogy az értékesítő eladja magát. Kiemelkedően fontos.

 Amikor több hónapon, éven keresztül működsz együtt valakivel, akkor alaposan el kell adnod magad.

 A pénz, amit kapsz, azt kizárólag akkor kapod meg az ügyfeledtől, amikor bíznak benned.

 Tehát add el magad, de hogyan?

 Tipp:

  • Érdeklődj: (lásd: 1 pont) Itt kifejezetten egy őszinte érdeklődésre gondolok. Olyan dolgok iránt érdeklődj, amik tényleg érdekelnek az ügyféllel kapcsolatban. Mondanom sem kell, hogy itt nem a pénztárcájára gondolok. Iránta érdeklődj.

 

  • Tudj: (lásd 2. pont) A felkészültség magabiztosságot ad neked. Egy magabiztos ember pedig meggyőző erővel rendelkezik az ügyfél/vevő szemében.

 

  • Legyél őszinte: Ha kérdeznek válaszold meg a kérdéseket - de csak azt, amit kérdeznek. Ne légy szószátyár!

A szókimondás lehet, hogy bizonyos embereknek tetszik, de széleskörben nem túl elfogadott és e nélkül is tudsz őszinte lenni.

 

  • Tarts meg azt, amit ígértél: Az adott szavad kötelez (erről még később beszélünk).