Számoljunk le egy MLM legendával

Azoktól, akik egy MLM hálózat építését választották hivatásnak, gyakran hallani, hogy az MLM az nem egy hagyományos vállalkozás.

Nos, ez egy legenda, mert azt látni kell, hogy valójában az MLM cégek egy dolgot leszámítva nagyon is hagyományos módon működnek.

Nevezetesen, hogy egy MLM cég nem nagyon csinál mást mint, hogy az értékesítési osztályukat kiszervezték és alvállalkozókat alkalmaznak, tisztán jutalékos alapon.

business-confidence-corporate-776615.jpg

Így külsös értékesítőket és értékesítési vezetőket alkalmaznak, akiknek még azt is eladták, hogy saját értékesítési hálózatot építsenek fel saját maguk alatt.

Szerintem zseniális ötlet, de ezt leszámítva nagyjából a legtöbb MLM cég hagyományos cégként működik.

Általában a termék alapú MLM rendszerekben ez a modell remekül bejött, lásd: FLP, Nuskin, Amway.

Azok a modellek, amik nem termék alapúak, már nem látom ilyen jól működni a rendszert. Lásd pl. Lyoness. – legalábbis Magyarországon – bár állítólag külföldön ők is hasítanak.

Magyarországon az MLM rendszerek aranykora olyan 2008-tól 2014-ig tartott. 2012 magasságában azt lehetett látni, hogy majdnem minden héten indult egy új hálózat az országban.

Mára ez jelentősen visszaesett, azt látni, hogy az FLP tartja a piaci pozícióját, míg a többiek jelentős mértékben veszítettek abból. Az FLP ép a múlt héten vitte el a legjobb vezetőit egy USA kirándulásra.

Az Amway olyan mint egy főnix madár. Időről időre újra feltámad hamvaiból. Az ismerőseim között évente 3-4 alkalommal látom azt, hogy valaki ezt a hálózatot választja és neki áll építeni azt.

De visszatérve. Azok a hálózatok, illetve a vezetőik, akik megértették a fenti „szabályt” sikeresen működnek. Akik nem, azoknak sajnos emlékük sem marad.

Ha MLM-ezni akarsz, akkor ezt jó, ha Te is figyelembe veszed: Értékesítő vagy, illetve értékesítési vezetővé kell válnod ahhoz, hogy sikeres legyél.