3 klasszikus hiba, amit egy kezdő értékesítő általában elkövet

Aki értékesítésre adja a fejét, az kemény fába vágja a fejszéjét.

A kezdők pedig gyakran hamar feladják, aztán mennek vissza a balettba ugrálni.

kudarc.jpg

Ez főleg azért van, mert kis számú kivételtől eltekintve 3 klasszikus hibát a legtöbb kezdő értékesítő zokszó nélkül megcsinál, aztán néz, mint a vett malac, hogy nem megy az üzlet.

  1. A termékével/szolgáltatásával megkeresi a barátait ismerőseit.

Ez öreg hiba. Valami olyasmi, hogy „Szia! emlékszel rám. Mátészalkán, 8-ban a mögötted lévő padban ültem. Én súgtam neked matekon. :) A régi szép idők. Figyú, megihatnánk valamit valamelyik nap. Közben elmondom mivel is foglalkozom. Neked van lakásod? Az jó. És lakásbiztosításod van? Jó akkor várom a hívásod, hogy mikor lesz jó neked” – vagy valami hasonló.

Persze az eredmény elutasítás, elutasítás, elutasítás, na jó nem sértem meg ezért meghallgatom, de végeredményben elutasítás, elutasítás. A régi ismerősökkel, barátokkal meg csak romlik a viszony.

Jobb, ha begyakorlod az időpont egyeztetést, hideghívást, és pár üzletmegkötése után pedig az ajánlás kérést. A haverok meg megmaradnak havernak, akikkel el tudsz menni meginni egy sört bármikor.

 

  1. Nincs kitartás és türelem.

 

Az értékesítési eredmények eléréséhez kitartónak lenni. A siker az nem jön csak úgy. Általánosságban elmondható, hogy itt is az előkészületek fontosabbak, mint maga a tárgyalás és lezárás.

Minél inkább felkészültebb vagy és kitartóbb annál inkább jönnek majd az eredmények. De ma egy olyan világot élünk, ami türelmetlen és sokszor felkészületlen.

Gyorsan és egyszerűen (ami egyébként kívánatos lenne) akar jót elérni. A profi értékesítők nagyon sok kudarcon, elbaltázott tárgyalásokon vannak túl. Megtanultak kitartóak lenni és felkészültek. A kudarcokból pedig tanultak.

 

  1. A gyakorlás hiánya

Sok olyan értékesítőt láttam már, aki különösebb gyakorlás nélkül vág neki a melónak. „Majd élesben gyakorlom” - mondják.

Igen ám, de gond ott van, hogy gyakorlás közben bármennyit hibázhatsz, élesben ritkán követheted el a hibát következmények nélkül és a következményt általában a jutalékod/fizetésed bánja.  (– akkor inkább keress meg és add ide a pénzed nekem, kiképezlek és én olcsóbb vagyok annál, minthogy élesben tanulj.)

Nagyon fontos a gyakorlás. Lehet gyakorolni kifogáskezelést, lezárást, bemutatkozást, termékbemutatót stb. Gyakorolj! Gyakorolj! Gyakorolj!

 

Tehát van ez a 3 klasszikus hiba a kezdőknél. Általában kettőt a legtöbben elkövetünk.

Így újra átolvasva azt, amit írtam, csak azt tudom végső tanácsnak adni, hogy: Gyakorolj!