Higgy magadban, higgy a termékben/szolgáltatásban, amit eladsz.

3. ökölszabály:

Kiknek? Cégvezetőknek, értékesítőknek, beszerzőknek.

Láttál már olyan értékesítőt, eladót, akin látszik, hogy nem bízik elégé a termékében vagy a szolgáltatásában?

Nem hisz abban, hogy az, amit elad a vevő számára hasznos lesz.

Nem arról van szó, hogy bigott módon hinnie kellene abba, hogy az a termék a VILÁG LEGJOBB TERMÉKE ÉS NINCS MÉG EGY ILYEN TERMÉK VAGY SZOLGÁLTATÁS AZ UNIVERZUMBAN, hanem arról, hogy szilárd meggyőződése az, hogy: ha megveszed tőlem ezt, akkor az a hasznodra lesz azon a módon, ami a termék vagy szolgáltatás rendeltetése.

Sokszor csodálkozunk a ruházati, meg a cipőboltok eladóin. Mennyire kelletlenül végzik a dolgukat.

Valójában lehet, hogy képesek lennének kedvelni azt, amit csinálnak, meg képesek lennének az emberekhez is érdeklődéssel fordulni, de sok esetben hiányzik a fenti meggyőződés, hiszen a következő boltban is kb. ugyanezt kapod, mint itt, lehet, hogy kicsit jobb a minősége, vagy rosszabb, meg az árban is + - van néhány ezer Ft eltérés, de kb. ugyanaz. Te meg úgy is válogatni akarsz, ha meg nem, akkor megveszed itt. Végül is tök mindegy neki.

Így ők bejárnak a dolgozni, mi trénerek meg általában őket vesszük negatív példának.

Ennél rosszabb a helyzet, amikor az értékesítő nem bízik elégé magában.

Itt is elég széles a paletta, hogy mit is tud produkálni ez a jó ember, aki ép eladni akar nekünk.

A kezdő, akinek még nincs elég tapasztalata és önbizalma, dadoghat, belesülhet, elpirulhat, belezavarodhat, de ezeken könnyen átlendülhet, ha gyakorol, vagy a terepen megedződik.

A tapasztaltabb értékesítő egyrészről a kérdéseknél akadhat meg. Nem tudja a választ a kérdésre, de ezt nem meri felvállalni, így bajba kerül, belezavarodik az ügyfél bizalma csökken és ha nem vágja ki magát, el is veszítheti azt.

A másik ilyen pont az, amikor az ügyfél rákérdez az árra.

Ha maga az értékesítő nincs tudatában az ár/érték aránynak, akkor érezheti azt, hogy az eladni kívánt árú vagy szolgáltatás túl drága, és így biztos, hogy egy kellemetlen áralku fog kialakulni, amiből „bevert orral” fog elkullogni.

Tipp: Az értékesítőnek tudatában kell lennie, hogy az, amit elad

  • mennyit ér a saját cége számára?
  • az a szolgálat, aminek reményében megveszi, mennyit ér a vevő/ügyfél számára?
  • hogyan lesz az eladott árú/szolgáltatás az ügyfél számára?
  • Ő, mint értékesítő/eladó, hogyan részesedik ebből.

Ezek tudatában kicsit könnyebb dolga lesz ezt a nehézséget leküzdeni.

pexels-photo-327540.jpeg