Amikor eladsz, lehetőleg NE politizálj!

kivéve ha politikus vagy, vagy politikusnak adsz el.

7. ökölszabály: 

Kiknek:Cégvezetőknek, értékesítőknek és minden munkatársnak.

Hát ugye ez egy érdekes ökölszabály, mert elvileg, ha az ember bevágódik egy politikai érdekcsoportnál, akkor ott könnyebben lehet üzletet kötni, meg ugye ott vannak a kapcsolatok. Abból jöhetnek a szívességek stb.

Na most, a gond az, hogy a politikai erőviszonyok változnak.

Nem csak az ország vezetésén belül, de akár pártokon belül is. Nézd csak majd meg választások után az új kormány összetételét, összehasonlítva a mostanival…

Aki pár éve még élvonal béli politikus volt, az mára lehet, hogy már visszatért a civil világba és teljesen mással foglalkozik és kiesett a pixisből. - persze ettől függetlenül még lehet jó ügyfél, vagy MLM hálózatépítő – ahogy volt már erre is példa.

Nehéz helyzet az, amikor az ország, vagy település vezetése változik. Ilyenkor az értékesítő addig kiépített értékesítési vonalai nagyon könnyen összeomolhatnak.

Persze ez egy remek lehetőség is egyben, hiszen mint beszállítók most itt a csábító lehetőség, hogy bővítsük a rendszeres vevőink körét.

Ez van, akinek bejön, van, akinek nem. Az egyiknek lehetőség, a másiknak katasztrófa.

De a dögöt félrehúzzák az élet megy tovább.

Persze van, aki nagyon jó pénzeket keres a kormánnyal vagy önkormányzatokkal való együttműködésből, de a tapasztalat az, hogy ennek a célközönségnek egy kicsit más típusú eladási, értékesítési technika kell, mint az amikor felhasználóknak, vagy cégeknek, vállalatoknak adunk el.

De önmagában azt is látnod kell, hogy a politikusok elég sokat adnak el. Egy jó politikus valójában egy nagyon-nagyon-nagyon jó értékesítő és egyben, nagyon-nagyon-nagyon képzett, profi vevő is.

A felső ligás értékesítők itt, természetesen a nagyhatalmak vezetői. Obama elnök úr a világ egyik legjobb üzletkötőjévé degradálta magát a sajtónak hála, hiszen 2009 -2016 között 42 alkalommal összesen, 115 milliárd dollár értékben adott el fegyvereket Szaúd-Arábiának. Ez óriási összeg és a hír többször is bejárta a világsajtót.

obama.jpg

Aztán persze itt vagyunk mi szavazók, nekünk is el kell adniuk magukat. Meg veszünk tőlük egy szolgáltatást.

Érdekes, hogy a miniszter szó ugye eredetileg szolgát jelent. Aztán hogy a „szolgálattal” ki mennyire van megelégedve, az egy másik kérdés.

Értékesítőként számos hibát el lehet követni, amikor az ember politizálni kezd.

  1. Elkezd a cégen belül politikai nézeteinek hangot adni és az ezekből fakadó vitákkal idő megy el. Csökken a teljesítménye. A vitára ment eredménytelen időt pedig a cégtulaja fizeti.
  2. A fentit folytatva; a főnöke más politikai tábort támogat, és rászáll emberünkre.
  3. Elkezd az ügyfelekkel politizálni - ezt nagyon nehéz elkerülni, főleg, ha egy hosszabb ideig tartó munkakapcsolatról van szó. Ez hozhat valamit, ha okos az emberünk, de vannak ügyfelek, akik a pártállásukat az aktuális széliránynak megfelelően váltogatják.
  4. Nyíltan kinyilvánítja a politikai nézeteit és ezzel az ügyfelei egy részét elveszítheti.

Amit tudok tanácsolni, hogy ha lehet, kerüld el a politikai véleményed kinyilvánítását amikor eladsz.

Miért? Mert időrabló tevékenység, és Te azért vagy ott, hogy eladj, pénzt és munkát szerezz a többi kollégának. – kivéve, ha a célközönséged a politikusok.