Adj el többet!- avagy az értékesítés ökölszabályai

2019.aug.30.
Írta: Wing Angell Szólj hozzá!

Szép új világ(?)

Van amikor egy kép többet mond ezer szónál...

Mennyire fog fájni Magyarországnak a következő gazdasági válság?

Tehát a kérdés: mennyire fog fájni? 

Ugye ez attól is függ, hogy milyen típusú válság jön? Olaj, hitel, pénzügyi, banki, lokális, vagy globális, és blah, blah, blah, blah

Röviden; NAGYON.

valsag.jpg

Az a helyzet, hogy kis ország vagyunk. Bár most szinte mindenütt azt látni, hogy nincs ember az adott feladatra, de ez a helyzet nem fog örökké tartani. Ahogy a katonaságban szokás volt leszerelés előtt. Vágtuk a centit. 

Itt is kezd hasonló lenni a helyzet. Vágjuk a centit.

Rövidesen lesz ember. 

A dolog másik oldala, hogy a dominók elkezdtek dőlni. 

Németország és Franciaország feldolgozóiparának számai zuhanni kezdtek. 

Németeknél az autóipar sem teljesít túl jól.

Nem beszélve az USA-ról, vagy Brexitről. 

Hogy milyen lesz. Valószínűleg kemény. 

Kinek lesz kemény? Valószínűleg annak, aki nem készült fel elégé? 

Kérdés, hogy lehet-e erre egyáltalán felkészülni?

Az elemzők szerint az oroszokat nem fogja nagyon megviselni, elvégre ők Krím annektálása óta a szankciók miatt válság üzemmódban vannak. Bárha a történelmüket nézzük, Hitler támadása óta válság üzemmódban vannak.

Az USA-t valószínű megviseli majd. De azért ne temessük őket. 

Kína meg nagyon tapasztalt a több ezer éves történelme során átélt kríziseket tekintve. Ettől függetlenül nehéz lesz nekik.

A Németeknek a jelek szerint nehéz lesz, míg az Olaszoknál most is válság van. Ez utóbbiaknál más kérdés, hogy annyira azért ez a dolog nem zavarja őket. 

 Elvileg pártunk és kormányunk is készül a válságra, Hiszen a Miniszterelnök úr, már tavaly beszélt a közelgő gazdasági válságról és arról, hogy készülünk rá. 

Ami egyrészről helyes, de azért lássuk be, a lehetőségeink elég korlátozottak. Azt is hozzá kell tenni, hogy a Kínai nyelvben a válságnak két jelentése van. 

Az egyik maga a válság, ahogy mi is használjuk, a másik a lehetőség. Pl. maradva a Kínaiaknál, ők a 2008-as válság idején elkezdtek magukba fektetni. Utakat, vasútvonalakat kezdtek el építeni és végeredményben jól jöttek ki belőle. Valamin megragadták a lehetőségeket.

Emlékszem 2009-12 között itt is sok ember szajkózta, hogy válság-lehetőség. Sajnos sok ezer kis vállalkozónál ez abban merült ki, hogy bele vetette magát, valamilyen MLM rendszerbe, ami: Jött. Látott. Eltűnt. 

Volt itt aranyra épülő mlm, nanótechnológiás, reklámnézegetős, vagy ezer fajta termék és pénz alapú rendszer.

2011-ben volt olyan évszak, hogy minden héten indult egy rendszer Magyarországon. Megjegyezni sem tudtam.

Egyénileg keveseknek jött be. Sokan pofára estek.Ők az MLM sérültek, ahogy a fentiek nevezik magukat.

Na, lapozzunk tovább.

A közelmúltban megkérdeztem majdnem 100 cégvezetőt, hogy ők hogyan látják a közelgő válságot és készülnek-e rá?

Kb. 20% nem is hallott róla, hogy válság készülődik.

Kb. 40% hallott róla, de az ő piacát ez nem fogja érinteni.

Kb. 40% hallott róla és nagyon tudatosan készül.

Ha országosan nézzük nekünk a gazdaságunk elég kitett az autóiparnak, ha ott esés van, akkor nálunk is esés van. Dicséretes, az önvezető autók fejlesztésén tett előrelépések, pl. a tesztpálya felépítése.

Az EU összteljesítményéhez, ép csak hozzászólunk, és nincs nagy szerepünk, de az exportunk nagy része az EU-ba irányul. Ha ők visszafogják a vásárlást azt azonnal megérezzük. 

Persze az EU-n kívül is van világ, de a szállítás drága. 

Mindezek mellett keressük a lehetőségeket, de a kérdés az, hogy ez elég lesz-e? 

Sajnos erre csak azt tudjuk mondani, hogy rövidesen meglátjuk. 

 

 

Figyelnek-e Téged a mobilodon keresztül?

Nos, ez egy nagyon érdekes kérdés.

A napokban egy kollégámmal Kínait ebédeltünk, és arról beszéltünk, hogy a Mázsa tér környékén „igazi” Kínai kaját lehet venni és el kellene oda menni.

Majd hozzá tettem, hogy egy jó Pekingi kacsát szívesen megennék.

Rá két napra szembejön velem egy hirdetés, hogy hol is ehetek itt Budapesten jó Pekingi kacsát.

Nos, mit ne mondjak meglepődtem, mert nem kerestem rá a receptre, sem a Kínai éttermekre.

Mindenképp fura.

 cropped-bigbrother1.jpg

Aztán egy ügyfelem meséli, hogy megismerkedett két cégvezetővel. Kb. 30 percig beszélgettek.

Kb. egy óra múlva a Facebook ezt a két embert dobta fel neki mint lehetséges ismerőst.

Azóta az Instán még két hasonló esetem volt, de már meg sem lepődtem.

Minden esetre, ha figyel is a mobil, akkor elég intelligens rendszert kellett összehozniuk.

Kell, hogy ki mondjam a kulcsszavakat, kell, hogy valaki hirdessen ezzel a kulcsszóval és kell, hogy legyen ilyen aktív hirdetés. Egyszerűbb dolguk van, ha rá keresek, de ez köztudott, és már jó pár éve fut.

Az viszont, hogy egy beszélgetés után adja be a reklámot, az elgondolkodtató.

Több mint elgondolkodtató...

Hivatalosan nem hiszem, hogy egy ilyet bármelyik nagy tech cég el/beismerne, de ott van az üzleti titkok kérdése.

Lehet, hogy rövidesen el fog jönni az idő, amikor úgy fogunk tárgyalni, hogy a mobiljainkat a szobán kívül fogjuk hagyni.

Hogy a címben feltett kérdésemet megválaszoljam; Nem tudom, hogy megfigyelnek-e, de gyanús a dolog.

Farkast kiáltok!!!

A különböző gazdasági hírportálokon, hetente olvashatsz a következő gazdasági válsággal kapcsolatos cikkeket.
Hogy ez miként fog beköszönteni egyelőre nem tudni, de hogy fájni fog az biztos.


Hogy ez nekünk Magyaroknak mennyire fog fájni? Röviden: Nagyon.

robert-metz-508086-unsplash.jpg
A 2008-as legutolsó válságnál Kína valahogy kihúzta magát és ezzel együtt a világot is a bajból, de most náluk sem rózsás a helyzet.


No, meg nálunk sem, legalábbis ami hosszú távú kilátásainkat illeti.


Most pörög a gazdaság, de a cégek vezetővel beszélgetve, egyre többen mondják azt, hogy már látszik a vége.

Ők meg nem a médiából, hanem a közvetlen terepről tájékozódnak.


Pér hete egy építőipari vállalkozó mondta azt, hogy most már minden projectre rámennek, olyanokra is amikre eddig nem, mert ő már látja, hogy rövidesen vége lesz a jó létnek.


Másik oldalról a gazdaságunk meg nagyon kitett a külföldi befektetőknek, legyenek azok, autógyárak, élelmiszeripari cégek, gyógyszergyárak stb. 


Ha külföldön rossz lesz, valószínű, hogy nekünk is rossz lesz.


Pártunk és kormányunk remélhetőleg rendelkezik pár forgatókönyvvel, hogy hogyan fogjuk túlélni, de csodát nem várhatunk tőlük sem.


Bár hozzá kell tenni, hogy ha felkészülten várják az elkerülhetetlennek látszó válságot, és a lehetőségeinkhez képest sikeresen kezelik azt, akkor abból nagyon jól jöhetnek ki.


Ha meg nem, akkor meg van az esélye, hogy a felkészületlenségből adódó csetlés-botlásból kinő egy élet és cselekvőképes ellenzék.


A jelek és jóslatok szerint 2-3 év és meglátjuk.


Azonban a válság egy érdekes dolog. Pl. a szó kínai jelentése egyszerre jelent válságot és lehetőséget.


Sokan bizony a válságok idején indultak meg és míg a többiek a sebeiket nyalogatták és próbáltak túlélni, ők megalapoztak egy vagyont.


Bárhogy is lesz; érdekes idők jönnek.

 

Ez a Metro nem a 4.-es Metro... meg nem is az 5-ös.

Történt, hogy 2002-ben, Moszkvában egy világlátott fiatalember, akit Dmitry Glukhovskynak hívtak elkezdett blogot írni, a nem túl távoli jövőben játszódó, posztapokaliptikus Moszkva világában.

A történet rövidesen rengeteg követőt vonzott. A sztori, a hangulat, remekül el lett találva.

A karakterek elégé élőre sikerültek. A sztori pedig elég epikus lett, és most nem is térünk ki rá.

A lényeg az, hogy ez a jó ember, megírt egy regényt blogon, ami nagyon népszerű lett.

160px-dmitry_glukhovsky_metro_2033.JPG

Ahogy az önéletrajzát böngészgetem, úgy látom, hogy amikor a könyvet írta, akkor ép Franciaországban élt és csak 2005-ben tért haza.

2005-ben könyv formában is kiadták. Igaz, a történet vége más nyomtatásban, mint a blogon. Ez már önmagában is egy remek marketing fogás.

Egyes források azt mondják, hogy a kiadás utáni első egy hónapban több mint 230.000 példányt adtak el belőle.

2009-re több mint 400.000 könyvet adtak el és több mint ötször ennyien olvasták el online a történetet.

Ez akár hogyan nézem egy siker történet.

Sőt, azóta kijöttek a folytatások, és magyarul is megjelent vagy 7-8 könyv, ami ebben a világban játszódik, főleg Orosz és Olasz Sci-fi és Fantasy írók tollából.

Glukhovsky maga még két folytatást írt egyet Metro 2034 és egyet a nem túl fantázia dús, de logikus Metro 2035 címmel.

Valamint kijött pár számítógépes program is sokak örömére.

Na most, ha megnézed ez a sztori nagyon tanulságos, mert egy egy személyes showból egy olyan termék született, ami milliókat hozott a kiadóknak és az írót a korunk legnagyobbjai közé emelte.

Gyakorlatilag Glukhovsky elég sok mindenből pénzt tud csinálni, ami vele kapcsolatos, legalábbis Oroszországban.

Pl. abból, hogy nem igazán ért egyet Vlagyimir Putyin politikájával, és ennek elég erősen hangot is adott a pár éve megjelent Orosz népellenes mesék című könyvében. Ebből is jött a bevétel.

Szóval emberünk írt egy remek történetet, ami így remek termék lett és egy pofon egyszerű mai marketing eszközzel – a bloggal – népszerűvé tette.

Milliók olvasták el a könyveit ő meg milliókat keresett.

Hogyan köss üzletet Kínaiakkal?

A világ egyik legnagyobb piacára betörni nagyon csábító, de még az itthon tartózkodó élő Kínaiakkal is megérheti üzletelni.

Hallottam egy fickóról, aki pár éve egy motorbaleset miatt kórházba került. Ott gipszben feküdve, eldöntötte, hogy Ő bizony Kínának fog eladni csokit.

Azóta eltelt pár év és kamionszám viszi be Kínába a csokit.

Állítólag olyan áron kapja a Milkát, mint senki más és keres rajta elég sokat.

Tehát Kína vonzó piac lehet. Én 5 évig dolgoztam együtt valamilyen szinten Kínaiakkal, megosztok veled pár tapasztalatot.

handshake-2998302_640.jpg

Jó, ha tudsz pár dolgot, ha Kínaiakkal tárgyalsz.

  • Mosolyogj, ha velük tárgyalsz. Ha komoly arcot vágsz, azt gondolhatják, nem vagy a barátjuk.

  • Nekik nagyon fontos a becsület. Úgy is mondják, hogy akinek nincs becsülete, az elveszítette az arcát.

  • Tárgyaláskor szeretik húzni a végső döntést. Sokszor előfordult már, hogy amikor Európaiakkal tárgyaltak, és rábólintottak egy dologra, de még nem írtak alá, az aláírás előtt közvetlenül meggondolták magukat.

  • Fontosak számukra a hagyományok.

  • Ne hajlong előttük, az Japánokkal szokás és történelmi okok miatt a Kínaiak nem nagyon szeretik, ha összekeverik őket velük. Ők csak simán kezet fognak mint mi. - Ezt onnan tudom, hogy többször hajlongtam és egy Kínai hölgy javított ki, hogy elég egy kézfogás.

  • A kínai üzletemberek számára a legfontosabb az üzletkötés során a szerződőfél szakértelme. Ért hozzá vagy sem? Ezt gyorsan eldöntik.

  • A „talán”,vagy az „erre még visszatérünk” vagy „majd meglátjuk”, a „nem”-nek felelnek meg. Tartsuk észben, hogy a kínai nyelvben nincs egyértelmű megfelelője a nemnek és az igennek.

  • Kínában a pontosságot nagyra értékelik - a tárgyalásról való késés személyes sértésnek számít. - Azt tapasztaltam, hogy ez az Európában élő Kínaiakkal már nem olyan komoly. Az itt felnőtt, esetleg már itt született generációnál pedig ez teljesen jelentőségét veszítette. Sőt..

  • Elvileg tilos gesztikulálni, grimaszolni, megérinteni vagy megpaskolni valakit a vállán, kuncogni vagy ok nélkül hangosan felnevetni. -ennek ellenére többször előfordult, hogy Olaszosan megöleltek és megveregették a vállam, bár ez az itt felnőtt generációval történt meg, az idősebbeknél megvolt a kimért távolságtartás.

  • Teljesen más nagyságrendben gondolkodnak mint mi. Egy kínai barátom kérdeztem, aki 15 éves kora óta itt él, hogy hol született. Kérdezi tőlem mit ismerek Kínában. Mondom neki Ningbo városát pl. ismerem. Erre Ő: az ott van mellettünk. 4-6 óra autóval. 

Tehát van különbség abban, hogy hol szocializálódott a Kínai tárgyaló partnered, de a lényeg, hogy az egyenesség és az egészséges kimértség nagyon jó eredményt hozhat.

 

Melyik szakmában vannak a legjobb értékesítők Magyarországon? - szerintem...

Nos ez kicsit gonosz lesz, de a helyzet is az.

Eladni szinte minden szakmában kell. 

Én nem tudok olyan szakmát mondani, ahol valamit, valamilyen formában ne kellene eladni. 

A kérdés az, hogy melyik szakmában vannak a legjobb értékesítők Magyarországon?

Talán a kereskedők? Nem!

Talán maguk az értékesítők? Nem mert náluk is vannak nagyságrendekkel jobbak.

Ez egy olyan szakma, aminek az eladását észre sem veszik. Sőt!!!

Ez egy olyan szakma, aminek a javaslatait az esetek döntő többségében vita nélkül elfogadják.

Ez a szakma az ORVOS.gyogyi.jpg

Pali bácsi bemegy az orvoshoz, panaszkodik, hogy itt fáj. A doktor erre azt mondja, felírom ezt, váltsa ki és vegyen be 3 X 2-t. 

Pali bácsi megköszöni, megy és kiváltja. Hogy beszedi-e az más kérdés, de kiváltja. A kassza meg csörög. 

Pár évvel ezelőtt olvastam, hogy az éves Magyar gyógyszer forgalomból fellehetne húzni 15 db 10.000 fős várost, mindenestől. 

Brutálisan sok embert szed gyógyszert az országban 45-50 év felett. 

Ehhez azért kell pár jó értékesítő. 

Így nálam a legeredményesebb értékesítők Magyar honban az orvosok. 

Sajnálatos, hogy a gyógyszeripar sok orvost erre a szintre degradált le, és tisztelet a kivételnek, de a gyógyszerforgalmi számok sajnos ezt mutatják.  

30% hattyúdala, avagy agyő LTP

Olvasom, az Index főoldalán hogy „Kinyírja a lakástakarékokat a kormány”.

Érdekes hír önmagában is, de kicsit nézzünk a mélyére a dolognak.

people-314481_640.jpg

Ugye eddig a rendszer úgy működött, hogy kötöttél egy LTP szerződést, és havonta valamennyi pénzt oda befizettél, mint megtakarítás, az állam bácsi pedig ezt megdobta 30%-kal.

Kb. olyan mintha a pénzedet 30%-os kamatra tetted volna be valahová.

Az állam ezt csinálta egy darabig, de ugye az a cél, hogy az emberek építkezni kezdjenek, valahogy nem nagyon akart megvalósulni, legalábbis most ezt mondják a statisztikák.

Az építőipar pedig húzóágazat a gazdaságban, és az új építésű lakások száma valahogy nem az elvárt mértékű.

A dolog másik oldala, hogy az LTP-re meg felhúztak pár nevezzük a nevén – MLM hálózatot élelmes értékesítők pedig tették a dolgukat, jól kerestek, hiszen a 30%-nál keresve sem találni különb marketingest és Pr-ost.

Na, ennek most a jelek szerint vége.

Igazából, ha szakmailag nézem a dolgot, akkor innen kezdődne a tényleges eladás, mert termék van, csak a 30% fog hiányozni. Kedden még lesz egy nagy roham, aztán ha meghozzák a törvényt, akkor vége a dalnak.

Valószínűleg lesz hamarosan egy olyan termék, ami hasonló a most kivégzett szolgáltatáshoz, de ez még a jövő zenéje.

Az biztos, hogy most egy rakás hálózatépítőnek új MLM hálózatot kell keresnie.

Ha a biztosítóknak van egy kis eszük, akkor most gyorsan elkezdenek közülük toborozni, hiszen ott mindig komoly kihívás az újak megtalálása, most oda jöhet egy kis vérfrissítés.

Ha viszont a kormány nem lép és nem lesz új termék, akkor a következő választáskor ez a húzás megbosszulhatja magát, még pedig a szavazatok elvesztése formájában.

Ha a hétköznapi emberekkel történik ilyen, az a hírverést leszámítva nem hagy nagy nyomot.

De most értékesítőkről van szó.

Egy értékesítő sokszor egy nap alatt több emberrel kommunikál (tehát nem csak üres beszéd, hanem eszmék, gondolatok cseréje), mint egy átlag ember egész héten.

Ha pedig egy értékesítő elégedetlen, akkor arról sokan fognak tudni. Ez sajnos így működik.

Bízom benne, hogy a kormány, lépni fog és más formában folytatja az LTP-t, ha pedig a jelenleginél jobb konstrukciót dob a piacra, azzal nagyon jól fog járni… - mindenki.

Miért kerül a magyar KKV-k egy jelentős része „szopóágra”?

Szopás. Az argóban – még az üzleti argóban is- jól ismert szó ez arra a helyzetre, amikor nem mennek jól a dolgok. A szopóág, pedig az, amikor ez a helyzet egy ideje már tart.

Sok cég kerülhet ilyen helyzetbe, főleg a pénzügyek pontosabban a bevételek ingadozása és a cég mérete, és a cég fejlettsége miatt.

Megmutatom, hogy mi is ennek az egyik legfőbb oka.

Sok KKV úgy indul, hogy az ügyvezető (aki egyben a tulajdonos, pénzügyi vezető, értékesítő, szolgáltatási vezető) köti meg az üzleteket.

Ahogy megy az idő, az ő személye a partnerek felé a garancia a normál működésre.

Ha a főnök mondja, hogy úgy lesz, akkor az úgy lesz, ha meg nem úgy lesz, akkor vele tudjuk korrigálni a dolgot.

Ez nagyon jól működik is egy ideig, de ahogy nő a cég, emberünkre egyre inkább vezetőként volna szükség, hiszen növekszik a cég, embereket kell felvenni, új termékeket kell behozni, lassan új telephely kell stb. Ezzel együtt nő a stressz, a mérgelődés, a szívás… az üzleti etikáról meg ne is beszéljünk.

Ilyenkor felmerül az igény a szervezet fejlesztésre, céges képzésre.

stre.jpg

A vezető el is megy képzésre, bele is kezd a fejlesztésekbe, de a dolog kevés kivételtől eltekintve megakad, következik egy toporgás, sok esetben még jön némi visszaesés, majd megy tovább minden a régiben.

A cégvezető meg elmondja, hogy „Mi egy speciális eset vagyunk, nálunk ez nem működik”.

Nos, az ő szemszögéből igaza van, de egy fontos dolgot elfelejtett.

A KKV-k esetében A BEVÉTEL DÖNTŐ TÖBBSÉGE A CÉGVEZETŐ SZEMÉLYE MIATT JÖN BE A CÉGBE.

Hogy is van ez? A cég vezetője ismeri az ügyfeleket, legalábbis a nagy részüket, hiszen az elején ő volt az aki eladott.

Az ügyfelek számára a személye a garancia.

Ez rendben is van, de a cég fejlesztése időbe kerül, így a vezető nagy részt kikerül az ügyfelekkel való érintkezésből és emiatt a bevétel visszaesik.

Ez a visszaesés pedig elkezd zavaró lenni. Hirtelen pénz kell!!!

Ezt kezelni kell és egy ilyen helyzetben nincs idő a fejlesztésre, mert pénzt kell azonnal szerezni.

Emberünk elad és elad és elad, kezeli a helyzetet és a cégfejlesztése közben megáll, abba marad, de marad a stressz, a mérgelődés, a szívás...az üzleti etikáról meg továbbra se beszéljünk.

Sok ilyet láttam már. Ez a szopóág…

Amikor belekezdünk egy cég fejlesztésébe, akkor első lépés, hogy felnyomjuk a bevételt.

A piacon háború dúl a vevőkért. A háborúhoz pedig ahogy Montecuccoli is megmondta csak 3 dolog kell: „Pénz! Pénz! és Pénz!”

Ha felnyomod a bevételt, a fejlesztés első lépéseként, nem kerülsz bajba és lesz egy fejlődő céged.

A világ TOP 3 aktív értékesítési trénere

Az Interneten szétnézve nagyon gyorsan rengeteg értékesítési trénert találhatunk. Vannak köztük, jobbak rosszabbak, és vannak olyanok is, akik állócsillagnak számítanak, azaz sok-sok éve már, hogy a ezen a pályán vannak és kimagasló eredményeket értek el.

Nézzünk meg, hogy jelenleg, egy viszonylag szubjektív besorolás alapján ki a TOP 3.

BRIAN TRACY

(szül:  1944. jan. 5.) értékesítési tréner  és író, aki pályafutását a ’70-es években kezdte még az értékesítést kereskedelmi ingatlanok bérbe és eladásával.

brian-tracy.jpg

A világ 61 országában tartott szemináriumokat és tréningeket Ő a Brian Tracy International elnök-vezérigazgatója, amely az értékesítésről és a szakmai fejlődésről szóló tréningekkel és szemináriumokkal foglalkozik.

Pályafutása alatt 55 könyvet írt, amelyeket 42 nyelvre fordítottak le, és amelyek jelenleg 60 országban elérhetők. Több mint 1000 céggel dolgozott együtt, és több mint 5.000.000 fő vett részt az előadásain az Egyesült Államokban, Kanadában és 55 más országban a világon, megismerve Brian értékesítési stratégiáit és személyes fejlesztési módszereit.

Magyarországra az elmúlt években Szabó Péternek köszönhetően többször is ellátogatott és tartott nagysikerű előadásokat, tréningeket, esetenként több száz résztvevővel.

 

GRANT CARDONE

(szül: 1958. márc. 21.) a New York Times bestselling szerzője. Az öt cég van a tulajdonában, amik éves bevétele meghaladja a 100 millió dollárt. Cardone emellett profi befektető és több mint 3.800 ingatlan van valamilyen formában a birtokában, az USA-ban.

gc.jpg

A #1 Sales Training System in the World vezérigazgatójaként Cardone olyan ügyfeleket tudhat a magáénak, mint a Google, a Northwestern Mutual, a Morgan Stanley és sokan mások a Fortune 500 cégei közül. A Top 5 Social Media szakértő közzé tartozik.

Jelenleg ő talán a legelismertebb aktív tréner a nyugati féltekén. Magyarországon egyenlőre még nem tartott előadásokat, tréningeket.

 

PATRICK V. VALTIN

(szül:1958) Belgiumban, illetve Franciaországban kezdte értékesítői pályafutását, majd Belgiumban megalapította a U-man nevezetű céget, ami rövid időn belül Európa egyik meghatározó cégvezetési tanácsadó cége lett.

pv.jpg

Patrick személyzetfelvételre alapozva építette a cégét, majd jó 12-15 éve visszavonult tulajdonosi körbe és Belgiumból Floridába költözött. Itt több ingatlanbefektetési projektet is megvalósított, és kidolgozta az u.n. New Era Selling alapjait.

Korábban aktív sportoló is volt, taekwondo-ban Európa bajnok címet szerzett.

Magyarországon a Közép-Európai HCA jóvoltából 2008 és 2014 között több mint 10 alkalommal tartott nagy sikerű tréningeket, amiken több ezren vettek részt.

süti beállítások módosítása